National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
Armenian Russian English French
Արխիվ
10.05.2024

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
 
30.05.2023
Այս տարվա առաջին եռամսյակում էլ աճի տեմպը պահպանվում է` կազմելով 12,2 տոկոս. ԱԺ հանձնաժողովներում շարունակվել են պետական բյուջեի կատարողականի քննարկումները
1 / 15

ՀՀ ԱԺ տնտեսական ու ֆինանսավարկային եւ բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովների համատեղ նիստում Բաբկեն Թունյանի եւ Գեւորգ Պապոյանի նախագահությամբ շարունակվել են 2022 թվականի պետական բյուջեի կատարողականի քննարկումները:

Բյուջեի կատարման վերաբերյալ Էկոնոմիկայի նախարարության տեղեկանքը ներկայացնելով` ՀՀ ֆինանսների նախարար Վահե Հովհաննիսյանը նշել է, որ նախարարությունն ունի օրենքով հաստատված 13 ծրագիր եւ 58 միջոցառում, սակայն փաստացի իրականացվել է 12 ծրագիր եւ 63 միջոցառում: Նախարարության տարեկան բյուջեն սահմանվել էր 42,2 մլրդ դրամ, սակայն փաստացի իրականացվել է 53 մլրդ դրամի ծախս: Տարվա ընթացքում ճշտված պլանը կազմել է 55,7 մլրդ դրամ: Ճշտված պլանի նկատմամբ կատարողականը կազմել է 95 տոկոս: «Եթե համեմատենք 2020 թվականի հետ, ապա Էկոնոմիկայի նախարարության բյուջեն ավելացել է շուրջ 22,5 տոկոսով»,- արձանագրել է նախարարը:

Հարցուպատասխանի ձեւաչափում ԱԺ ֆինանսավարկային եւ բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Գեւորգ Պապոյանը փորձել է հասկանալ, թե որն է ընթացքում Էկոնոմիկայի նախարարության բյուջեի ճշտման եւ հավելյալ գումար հատկացնելու պատճառը:

Նախարարի պարզաբանմամբ կա երկու հիմնական պատճառ. հաճախ նախարարության կողմից իրականացվող սուբսիդավորման ծրագրերն ավելի մեծ պահանջարկ ունեն, քան պլանավորված էր, եւ տարվա վերջին հավելյալ գումարի պահանջ է լինում: Հաջորդը` տարվա ընթացքում տնտեսության այս կամ այն ճյուղին աջակցելու հարցեր են առաջանում, եւ այս ավելացումների մի մասը նաեւ դրանով է պայմանավորված:

«Եթե մենք տնտեսությունից ավելի փող ենք հավաքում, եւ մյուս կողմից այդ փողը չենք ծախսում, ապա Ձեր կարծիքով այս համատեքստում ավելի հարկեր հավաքելը նպատակահարմար է ու ճի՞շտ, եւ արդյոք դա տնտեսությանն ավելի շատ օգնո՞ւմ է, թե` վնասում»,- նման հարց է հնչեցրել Տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Բաբկեն Թունյանը:

Կարեւորելով հարցադրումը` նախարարը նշել է, որ պատասխանն այս հարցում միանշանակ չէ: «Անցած տարի մեր քաղաքականությունը տնտեսության վրա ունեցել է զսպող ազդեցություն, այսինքն` բյուջետային ազդակը եղել է 2,1 եւ այդ կետով զսպող ազդեցություն ենք ունեցել: Կարելի է հարցնել` սա լա՞վ է, թե` վատ: Կարծում եմ` եթե անցած տարվա համատեքստում նայենք, լավ է, քանի որ եթե այդ զսպող ազդեցությունը չունենայինք, ավելի մեծ գնաճ կունենայինք: Այստեղ այլ հարցեր էլ են առաջանում` արդյո՞ք հարկում ենք այն ճիշտ ոլորտներում, որոնք գերտաքացած են: Այստեղ պատասխանը միանշանակ չէ»,- նշել է Ֆինանսների նախարարը: Այս համատեքստում Վահե Հովհաննիսյանը կարեւորել է հարկային համակարգն առավել ճկուն դարձնելը, որ հնարավոր լինի ավելի արագ արձագանքել տնտեսության արագ փոփոխվող միջավայրին:

Անդրադառնալով այս տարվա առաջին երեք ամիսների կատարողականին` նախարարն ընդգծել է, որ կա կատարողականների խնդիր, ինչը, սակայն, միայն կատարման խնդիր չէ, այլ մասամբ պայմանավորված է եռամսյակային պլանավորման խնդիրներով: «Անցած տարի էլ ունեինք նման վիճակ, բայց տարվա վերջում այդ կատարողականների ցուցանիշներն էականորեն բարելավվեցին, եւ մենք ունեինք շատ ավելի լավ ցուցանիշներ, քան նախորդ տարիներին: Քաղաքականության շնորհիվ տարեցտարի այս ցուցանիշները բարելավվելու ենք: Կապիտալ ծախսերի մասով մեր պլաններն առաջանցիկ տեմպերով են առաջ գնում, եւ մեր կարողությունների զարգացումը կարեւոր մարտահրավեր է: Այս ուղղությամբ էլ մենք հիմա ջանքեր ենք գործադրում, որ մյուս տարի նաեւ նոր մեխանիզմներ ներդնենք այն գերատեսչություններում, որոնք կապիտալ ներդրումներ կատարող են»,- փաստել է զեկուցողը: Նախարարը խոսել է նաեւ կապիտալ ներդրումների մասով իրականացված եւ մարդկային ներուժի ու կարողությունների զարգացման հարցում առաջիկայում նախատեսվող քայլերի մասին:

Պատգամավոր Արթուր Խաչատրյանը կարծիք է հայտնել, որ հիմնարար հարց է քննարկվում` եթե հարկերը հավաքվում են, ապա ինչո՞ւ չեն ծախսվում: Պատգամավորն ընդգծել է, որ կա զգալի լիկվիդայնության խնդիր:

«Նախորդ տարի Հայաստանի ՀՆԱ-ի իրական աճը եղել է 12,6 տոկոս, որն Արժույթի միջազգային հիմնադրամի տվյալներով չորրորդ ամենաբարձր ցուցանիշն է աշխարհում: Այս տարվա առաջին եռամսյակում էլ աճի տեմպը պահպանվում է` կազմելով 12,2 տոկոս»,- ասել է ՀՀ էկոնոմիկայի նախարար Վահան Քերոբյանն ԱԺ տնտեսական ու ֆինանսավարկային եւ բյուջետային հարցերի մշտական հանձնաժողովների` մայիսի 30-ի համատեղ նիստի ընթացքում` ներկայացնելով ոլորտի  նախորդ տարվա կատարողականը:

Ներդրումների վերաբերյալ նախարարը հայտնել է, որ նախորդ տարի, ըստ միջանկյալ տվյալների, ունեցել ենք 1 տրիլիոն 845 մլրդ դրամի համախառն կուտակում, իսկ օտարերկրյա ուղղակի ներդրումների ծավալը Հայաստանի պատմության մեջ առաջին անգամ կազմել է մոտ 1 մլրդ դոլար, որը ՀՆԱ-ի 5/13 տոկոսն է:

Նախարարի խոսքով նախապես պլանավորված մոտ 42 մլրդ դրամի փոխարեն ոլորտում կատարողականը կազմել է 53 մլրդ 116 մլն դրամ:

Հաշվետու տարում նախարարությունը չի իրականացրել 2 ծրագիր, որոնց համար նախատեսված գումարը վերաբաշխվել է:

Վահան Քերոբյանը տեղեկացրել է, որ նախորդ տարի Հայաստան է ժամանել մոտ 1 մլն 660 հազար զբոսաշրջիկ, կատարվել են զգալի ներդրումներ ենթակառուցվածքներում: «Մենք պլանավորում ենք ընդլայնել այս ծրագիրը` զբոսաշրջային կլաստերների զարգացման ուղղությամբ, եւ մոտավորապես 20 զբոսաշրջային կլաստերի զարգացման ծրագիր է պատրաստվում, որն արդեն մեր հաջորդ տարիների միջնաժամկետ ծախսերի ծրագրով հաստատվել է»,- ասել է նախարարը:

ԱԺ տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահի տեղակալ Բաբկեն Թունյանը նախարարից հետաքրքրվել է` կա՞ արդյոք նման դեպք, երբ իրատեսական եւ հեռանկարային ծրագիրը չի իրականացվում ֆինանսների բացակայության պատճառով: Պատգամավորը նշել է, որ երբեմն նման բողոքներ լինում են գերատեսչությունների կողմից բյուջետային քննարկումների ժամանակ:

«Բնականաբար, կան մշտական քննարկումներ: Երբեմն լինում է այնպես, որ որեւէ ծրագիր չի հաստատվում նույնիսկ լավ հիմնավորված լինելու պարագայում` հաշվի առնելով առաջնահերթությունները եւ բյուջետային սահմանափակումները: Մենք շատ հաճախ ենք խոսում Ֆինանսների նախարարի հետ, թե ինչպես կարելի է բարելավել բյուջետային գործընթացը, որպեսզի  ի վերջո ունենանք շատ ավելի շատ նախագծեր, որոնք ընդգծված են Կառավարության ծրագրում եւ գտնվում են «բահը պատրաստ» վիճակում, որ կարող են ցանկացած պահի, երբ ֆինանսական ռեսուրսների հնարավորություն կա, մտնեն իրագործման փուլը: Եվ այդտեղ պոտենցիալ տեսնում ենք, որ բյուջետային գործընթացը կարող է լավանալ»,- ասել է նախարարը եւ հավելել, որ նախարարությունը պատրաստում է նախագծերը, հիմնավորում, եւ այն պահին, երբ Կառավարությունը դա հաստատում է, գործընկերների հետ պարզում են ֆինանսավորման հնարավոր աղբյուրները: Նախարարի խոսքով դա կարող է լինել ընթացիկ կամ հաջորդ բյուջետային տարում: «Պետք է ասեմ, որ մենք տեսնում ենք մեծ պոտենցիալ կապիտալ ծախսերն ավելի լավ պլանավորելու եւ կատարելու մեջ, եւ դա փորձում ենք հանրային Ներդրումային կոմիտեի գործիքն ամբողջությամբ աշխատացնելու միջոցով»,- ասել է նա:
 




ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS
|   azdararir.am